^
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Η Ώρα

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Καιρός

Γλώσσα

Πάω Α' και μ'αρέσει

 

 

Ένα γράμμα μία ιστορία Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

 


Μια πρωτότυπη σειρά κινουμένων σχεδίων που στοχεύει στη μάθηση μέσα από την ψυχαγωγία. Η γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας γίνεται μέσα από 24 έμμετρες χιουμοριστικές, σουρεαλιστικές ιστορίες, οι οποίες συνδυάζουν την παιδαγωγική με την παραμυθική και την τηλεοπτική γλώσσα. Το κάθε επεισόδιο λειτουργεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης στηρίζοντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα με μία καινοτόμο, πρωτότυπη και ελκυστική διάσταση.Κλικ στην εικόνα.

 

 ΓΛΩΣΣΑ  Α' ΤΑΞΗΣ

Διαδραστικές ασκήσεις με αγαπημένους ήρωες κινούμενων σχεδίων καθώς επίσης και Φύλλα Εργασίας για κάθε κεφάλαιο, όλα ενταγμένα και δοκιμασμένα στη σχολική τάξη.
 

  

Ασκήσεις για όλες τις ενότητες

(Κάθε ενότητα περιέχει φακέλους με πολλές ασκήσεις)

Πηγές: γραφούλης, e-selides, ΣΧΕΔΙΑ

 

Απαιτείται μια πρόσθετη λειτουργία για την προβολή των περιεχομένων (εγκατάσταση του WinRar)

Ασκήσεις για τα γραμματάκια και για τη φορά τους ή χωρίς φορά.

Προαναγνωστικά

Δίψηφα

1η ενότητα Πού είναι ο Άρης;


Πού είναι ο Άρης;

2η ενότητα

Αντίο, θάλασσα

Τιτίνα, η κότα

Πεπόνι, πεπόνι!

Ένα χελιδόνι

Τάσος, το σαλιγκάρι

Ο κύριος με το καπέλο

Όλοι στον κήπο

Νυχτώνει

Ρινόκερος και κόκορας

Ιστορίες

Το παπί της Παυλίνας Παμπούδη

 

3η ενότητα: Μια παράσταση στην πλατεία

Θέατρο Σκιών

Μύτη σαν σαλάμι

Μήλα και καμήλα

Γάτα και παπαγάλος

Ενα λεμόνι με φτερά

Χάσαμε τη γάτα

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου της Μαριανίνας Κριεζη

 

4η ενότητα:

Το σύννεφο έφερε βροχή

Μου χαρίζεις την ουρά σου;

Με βάρκα και σωσίβιο

Μόνος στο σκοτάδι

Χωρίς φως

Ψιχάλες

Πουπουλένια σύννεφα των Θωμά Μοσχόπουλου και Ξένιας Καλογεροπούλου . . .

5η ενότητα: Σκανταλιές

Το καπέλο περπατάει!

Ενας καινούριος μαθητής

Όλοι στο οικόπεδο

Μπλε όνειρα

Με πινέλα και φαντασία

Οι δυο φίλοι του Ζαχαρία Παπαντωνίου . . . .

6η ενότητα: Το χαμένο κλειδί

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

Μην αγγίζετε! Εχει αγκάθια!

Κοντά στο τζάκι

Η ευχή

Ο θείος Παύλος

Για τ' αγγελάκια τ' ουρανού της Θέτης Χορτιάτη

7η ενότητα: Καράβια

Ενα γράμμα για την Ιωάννα

Δώρα για την Ιωάννα

Τι κρύβει το μπαούλο;

Καράβια

Παιχνίδια που ταξιδεύουν

Το πετροκάραβο

 
Μια Κυριακή του Μάρτη του Νίκου Γκάτσου

8η ενότητα: Άνοιξη

Η μετακόμιση

Η Αγγελική

Παίζουμε παντομίμα;

Βόλτα στο βουνό   

To κοτσύφι

Το ημερολόγιο της Μαρίνας

 

9η ενότητα: O κόσμος των βιβλίων

Στη βιβλιοθήκη

Να σας διαβάσω; Αποσπάσματα από το βιβλίο

Το Αλφαβητάρι με τον Ηλιο

Εκθεση βιβλίου

 

10η ενότητα: To κοχύλι

Καλοκαιρινή εκδρομή

Ιχνη στην άμμο

Η χελώνα Καρέττα Καρέττα

Αρχαίοι μύθοι

Η σπηλιά

Τεχνικές σωστής ανάγνωσεις

H ανάγνωση έχει μεγάλη σχέση με τη ζωγραφική όπως και στη ζωγραφική ξεκινάμε με μολύβι και σχεδιάζουμε και στη συνέχεια βάζουμε χρώμα το ίδιο κάνουμε και στην ανάγνωση.

Για να μπει όμως το χρώμα στην ανάγνωση θα πρέπει το σχέδιο να το έχουμε δουλέψει πάρα πολύ, δηλαδή θα πρέπει τις δύσκολες λέξεις ή τις λέξεις που μας δυσκολεύουν να έχουμε μάθει να τις διαβάζουμε σωστά και με άνεση και όχι συλλαβιστά.

Είναι γενικός κανόνας ότι όταν τελειώνει η γραμμή δεν τελειώνουμε και εμείς γιατί το νόημα μπορεί να συνεχίζεται στην από κάτω γραμμή. Εμείς σταματάμε μόνο όπου υπάρχει κόμμα και τελεία. Πόσο σταματάμε όμως στα κόμματα και στις τελείες; Ένας απλός τρόπος είναι ο εξής:

Όταν βλέπουμε κόμμα σταματάμε και μετράμε από μέσα μας μέχρι το δύο, ενώ όταν βλέπουμε τελεία σταματάμε και μετράμε μέχρι το τρία. Αυτό μας βοηθάει να πάρουμε ανάσα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Αφού εξασκηθούμε στα κόμματα και στις τελείες σειρά έχουν τα ερωτηματικά και τα θαυμαστικά. Όταν υπάρχει ερωτηματικό στο τέλος της πρότασης θα πρέπει να

ξεκινάμε με την ερώτηση από την αρχή της πρότασης και όχι όταν φτάνουμε στο τέλος και βλέπουμε ξαφνικά μπροστά μας το ερωτηματικό.

Το θαυμαστικό είναι περίεργο, άλλοτε δείχνει ευχαρίστηση, χαρά, ενθουσιασμό ή θαυμασμό και άλλοτε θλίψη, πόνο και λύπη. Γι?αυτό και πριν ξεκινήσουμε να δουλεύουμε την ανάγνωση θα πρέπει να το έχουμε διαβάσει μια φορά στα γρήγορα από μέσα μας για να δούμε εάν μιλάει για κάτι ευχάριστο ή δυσάρεστο έτσι ώστε να βάλουμε και το ανάλογο χρώμα στη φωνή μας.

Όταν έχουμε πρόταση ανάμεσα σε κόμματα, παύλες ή παρενθέσεις, τότε εδώ θα πρέπει να αλλάξουμε την ένταση της φωνής μας, δηλαδή ενώ ξεκινάμε και διαβάζουμε κανονικά μόλις φτάσουμε στο πρώτο κόμμα (παύλα ή παρένθεση) η φωνή μας χαμηλώνει και διατηρείται το ίδιο χαμηλή μέχρι το δεύτερο κόμμα (παύλα ή παρένθεση), αμέσως μετά ανεβαίνει η ένταση της φωνής όπως και στην αρχή της πρότασης.

Τέλος, θα πρέπει να ακολουθούμε και να εκφράζουμε τα συναισθήματα του κειμένου, δηλαδή εάν κάποιος μιλάει θυμωμένα θα πρέπει και εμείς να βγάλουμε θυμό. Αν αγωνιά θα πρέπει η δική μας φωνή να δείχνει αγωνία ή φόβο.

Καλή εξάσκηση

Μαρία Κονδύλη

                   

 

Επιμέλεια: Μαλούτας Βασίλειος

Copyright © 2024 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.
Το Joomla! είναι Ελεύθερο Λογισμικό που διατίθεται σύμφωνα με τη Γενική Δημόσια Άδεια Χρήσης GNU.

Στοιχεία Επικοινωνίας

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ
Π. Πρόδρομος Ημαθίας
Τ.Κ. 59 031
Τηλ: 23310 95056
email: mail@dim-prodr.ima.sch.gr
Copyright © 2013. Rights Reserved.